Blog


Si pentru ca printul Cadmos, fenicianul din mitologia greaca, ne-a oferit sansa de a ne exprima in scris, ne lasam ofranda aici :)

 

Aceasta sectiune a site-ului nu-si propune a fi un spatiu foarte tehnic, dar cu siguranta va avea o legatura cu domeniul GIS. Intentionam sa cream si un album de memento-uri - sunt atat de multe lucruri de desprafuit si daca nu de aratat la lume, macar de aranjat intr-o vitrina personala - scopul "nedeclarat" fiind acela de a obtine un scarpinator al orgoliului de a fi creat "ceva" de-a lungul timpului :)

 

Ne exprimam speranta de a gasi timpul necesar de a ne ocupa de aceasta actiune. 




Articole publicate:

 

 

Am mentionat "Frustrare" in titlu, ca sa stabilim din start domeniul unde se incadreaza continutul prezentului articol. Asumat.

Primaria Cluj-Napoca anunta demararea actiunii de licitatie publica pentru achizitia unui Sistem Informatic Geografic. Pasionati ai domeniului - nu avem decat sa laudam initiativa. Incercam de ani de zile sa explicam administratiilor rolul si mai ales beneficiile gestionarii datelor geospatiale in sisteme adecvate. Clujeni fiind - la Primaria Cluj-Napoca am avut primele incercari de promovare a GIS-ului inca din anii 90. Ca se materializeaza doar acum - apreciem partea plina a paharului: "mai bine mai tarziu decat niciodata!". 
Citește mai departe: GIS la nivelul muncipiului Cluj-Napoca. Frustrare.

Intrucat am facut in alte articole referiri la Geomarketing, am decis sa prezentam un studiu care sa reliefeze avantajele pe care domeniul le ofera.

Geomarketing-ul - la modul cel mai succint - este Marketing bazat pe Analiza Spatiala. In stiinta de a vinde si de a promova produsele, nu e ceva nou, se stie ca pietele, preturile de vanzare si respectiv productie, bunurile imobile de interes (puncte de productie, depozite, puncte de vanzare, panouri publicitare, etc.) si nu in cele din urma - consumatorii; - toate sunt guvernate de un factor determinant si anume: POZITIA GEOGRAFICA (sintagma "Location, location, location" precis va e familiara - vine ea din imobiliare, dar tot legata de marketing este).

Cum pentru Sistemele Informatice Geografice (GIS) - Analiza Spatiala este ceva comun, adoptarea de formule si modele de analiza de marketing a venit natural, dezvoltandu-se astfel o ramura noua - Geomarketing-ul. Acesta ofera informatii relevante despre pozitia punctelor de desfacere, zona de influenta a acestora, pozitia si tipul clientilor, pozitia si influenta concurentei; poate oferi sprijin in alegerea pozitiei optime pentru un punct nou de desfacere; poate oferi informatii despre factorii locali care-si exercita actiunea asupra unei anumite piete si care intr-o analiza de ansamblu ar trece neobservati; poate oferi informatii conexe - urbanistice, demografice - despre zona in studiu; poate ajuta comerciantul sa-si inteleaga mai bine consumatorul pentru a incerca sa-i satisfaca cerintele.
Citește mai departe: Geomarketing. Piata de bricolaj - Bucuresti

orientarea strazilor
Initial am dorit sa analizam orientarea cladirilor in cadrul marilor orase transilvane, ne-am lovit insa de o serie de impedimente si am concluzionat (spre a ne face viata mai usoara laughing ) ca majoritatea cladirilor urmeaza orientarea strazilor pe care se afla. Prin urmare, o analiza de orientare a strazilor converge spre rezultate suficient de apropiate fata de ceea ce ne-am propus.
In plus, am remarcat ca in urbanismul analitic, in ultima perioada, exista tot mai multe studii de aprofundare a subiectului orientarii strazilor in cadrul retelelor stradale urbane (vezi un exemplu - aici). 

La modul concret, am calculat azimutul si azimutul invers pentru fiecare segment din retelele stradale. Pentru obtinerea distributiei normalizate am luat in calcul si lungimea segmentelor. Rezultatul am hotarat sa-l reprezentam sub forma de 'rose-diagrams' (diagrame trandafir - suna excelent in romana, nu?) a caror 'petale' dau indicatii despre frecventa distributiei pe o anumita directie.
Citește mai departe: Incotro ne indreptam? Analiza orientarii retelelor stradale